23948sdkhjf

Kundkontakt ska ge nya träprodukter i bygghandeln

Ökade kontakter med slutkunderna ska ge sågverken möjlighet att utveckla rätt produkter för bygghandeln. Det var ett av budskapen från Trämarknaden i Karlstad den 20 november, som till stor del ägnades åt bygghandelns utveckling.
Mikael Axelsson, vd vid Moelven Wood, nämnde sociala medier och andra digitala vägar som ett sätt att öka kunskaperna om vad kunderna vill att träindustrin ska utveckla och tillverka för bygghandeln.
– Vi vill inte fokusera på volym utan på värde. Rätt produkt och kvalitet är bara hygienfaktorer. Vi måste få klart för oss hur långt fram i värdekedjan vi faktiskt är, och ta mycket större ansvar för slutförbrukaren genom att utveckla produkter baserat på marknadstrender.
Mikael Axelsson menade som exempel att utvecklingen mot högre trähus kommer att innebära nya standarder och nya produkter som kommer att bli viktiga i framtidens bygghandel.

(en längre rapport från Trämarknaden i Karlstad 2014 kan du läsa i NTT nr 23, som utkommer nästa fredag den 28 november)
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062