23948sdkhjf

Stort intresse för Load Up North

Mellan den 29-31 augusti kommer mässan Load up North att anordnas i Umeå. Eftersom det inte blir någon Skogsnolia i år, säger Kristin Olsson, projektledare för mässan, att denna mässa kan bli ett alternativ för skogsintresserade besökare. Annars är mässan främst riktad mot entreprenad.

Samarbeten är inledda med både Norrtåg och Wasaline samtidigt som marknadsinsatserna inför årets mässa kommer att öka markant. Dessutom fylls antalet platser till årets mässa fylls på̊ i snabb takt. Redan nu är över två̊ tredjedelar av mässan fylld med utställare.

– Vi kommer att ordna plats till de flesta som vill vara med, men möjligheterna att välja var man vill stå blir allt färre, säger Anne-Lene Andersson, huvudsäljare för mässan.

Läs också: Load Up North till Umeå

Hon berättar att Load Up North i år har en ny stor mässhall.

– Den är inte bara stor och fin, den är också̊ den enda entrén in till Load Up North. Det gör att alla utställare i hallen har två̊ chanser att locka varje besökare till just sin monter. Dessutom blir hallen attraktivare än tidigare då en stor del av mässhallen fylls av ”bilar som jobbar”, en bilsalong med arbetsbilar, inredning och tillbehör.

Läs också: Bra uppslutning till Load up North

Inför årets mässa kommer också marknadsinsatserna att öka markant.

– Vi kommer att göra en rad aktiviteter vi inte gjort tidigare, som ökad aktivitet på sociala medier med bland annat tävlingar, radioreklam, influencers, annonser i fler branschtidningar men också samarbeten med utställare för att locka fler besökare, säger Kristin Olsson.



Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.078