Stort intresse för Load Up North
Samarbeten är inledda med både Norrtåg och Wasaline samtidigt som marknadsinsatserna inför årets mässa kommer att öka markant. Dessutom fylls antalet platser till årets mässa fylls på̊ i snabb takt. Redan nu är över två̊ tredjedelar av mässan fylld med utställare.
– Vi kommer att ordna plats till de flesta som vill vara med, men möjligheterna att välja var man vill stå blir allt färre, säger Anne-Lene Andersson, huvudsäljare för mässan.
Hon berättar att Load Up North i år har en ny stor mässhall.
– Den är inte bara stor och fin, den är också̊ den enda entrén in till Load Up North. Det gör att alla utställare i hallen har två̊ chanser att locka varje besökare till just sin monter. Dessutom blir hallen attraktivare än tidigare då en stor del av mässhallen fylls av ”bilar som jobbar”, en bilsalong med arbetsbilar, inredning och tillbehör.
Inför årets mässa kommer också marknadsinsatserna att öka markant.
– Vi kommer att göra en rad aktiviteter vi inte gjort tidigare, som ökad aktivitet på sociala medier med bland annat tävlingar, radioreklam, influencers, annonser i fler branschtidningar men också samarbeten med utställare för att locka fler besökare, säger Kristin Olsson.