23948sdkhjf

Södra flerfaldig pristagare vid PPI-awards

För andra året i rad tilldelades Södra pris för bästa marknadsföringskampanj vid PPI-awards i Lissabon.

Dessutom blev det även seger i kategorin miljöledarskap för Södras banbrytande teknik för att återvinna textilier - OnceMore.

PPI Awards är en internationell konferens som uppmärksammar framgångsrika prestationer inom massa- och pappersindustrin globalt.

Konferensen är en plattform för att lyfta fram såväl organisationer som anläggningar och enskilda individer som på något sätt drivit industrin och branschen framåt.

Södras marknadsföringskampanj med fokus på hållbarhet, The Journey, vann utmärkelsen som Årets marknadsföringskampanj i kategorin ”Bringing Paper to Life - Marketing Campaign of the Year Award”. Vid samma prisutdelning vann även Södras banbrytande teknik för att återvinna textilier, OnceMore™, i kategorin Miljöledarskap ”Environmental Leadership - From Sustainable Forestry to Waste Management”.

– En hållbar framtid kräver vardagshjältar och nya sätt att tänka. Det kan vara så enkelt som att aktivt välja produkter från ansvarsfullt brukade skogar, men vi måste också kommunicera och berätta om nyttan av vad vi som industri bidrar med till en bredare publik. Det var precis det vi gjorde med kampanjen The Journey och vi är mycket glada över detta erkännande, säger Linda Ottosson, chef för marknadskommunikation Södra Cell & Södra Wood.

Juryns motivering: “The winner of this category really went the extra mile when it comes to the global promotion of paper products as it told the world about the sustainability of the industry. It deliberately targeted customers' customers and beyond to redress misconceptions around, and raise awareness of, the sustainability of the modern industry.”

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.078