23948sdkhjf

Sveaskog mest hållbara varumärket

Sveaskog har utsetts till det mest hållbara varumärket inom skogsbranschen. Det visar hållbarhetsundersökningen Sustainable Brand Index 2020.

Läs också: Sveaskog får anti-miljöpris

– Vi är enormt stolta över att vårt hållbarhetsarbete ger resultat, säger Hannele Arvonen, vd på Sveaskog.

Sveaskog tilldelas första plats i hållbarhetsundersökningen Sustainable Brand Index 2020 för svenska konsumenter – Europas största studie om hållbarhet, som årligen rankar Sveriges mest hållbara varumärken.

– Vi är enormt stolta över att vårt hållbarhetsarbete prisas och uppmärksammas. Att vi röstas fram som bästa skogsägare visar att våra viktiga satsningar på skogsbruk, naturvård och upplåtelser uppmärksammats och fått gehör. För det är vi väldigt glada, säger Lena Sammeli-Johansson, hållbarhetschef på Sveaskog.

Sveaskogs vision är att  odla en fossilfri livsstil och att skogen är en möjliggörare för hela samhällets omställning.

Läs också: Ny portal för skogsentreprenörer

– Detta är ett kvitto på det viktiga och omfattande arbete som Sveaskog gör. Denna utmärkelse tillägnas alla medarbetare, kunder, entreprenörer och partners, säger Hannele Arvonen, vd på Sveaskog.

Sustainable Brand Index är Europas största varumärkesstudie om hållbarhet - 58 000 respondenter och 1 400 varumärken.

I Sverige har 21 640 respondenter intervjuats om 381 varumärken i 35 branscher.
Definition av hållbarhet: De globala målen för hållbar utveckling (SDGs).

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.094